Model 20/20

Børn, idrætsudøvere, militæret, sælgere, politiet, ejendomsmæglere og alle andre skal træne for at blive supergode til det de har passion for.

Tager vi så den videnskabelige viden fra ovenstående træningsafsnit, om hvordan vi alle lærer forskelligt, og hvordan vi motiveres forskelligt, så kunne et træningsforløb se sådan ud for en ejendomsmægler:

En mægler skal løse en opgave med 20 min til rådighed. Der er 2 købere, der har fået en kunde profil og skal agere i en case (ud fra mæglerens udviklingsønsker). Så har vi 2 observatører og en GROW specialist, der har til opgave at forberede en feedback.

Efter mæglerens præstation, er det dennes opgaven, at forholde sig til egen præstation og fortælle, hvad der bevidst blev gjort godt og hvad der blev gjort mindre godt.

Egen refleksion er væsentlig i den daglige udvikling, og får mægleren til at forholde sig konstruktivt til sig selv.

Dernæst, bliver der givet feedback fra observatørerne, køberne og en GROW specialist. Mægleren vil opleve, at egne oplevelser og andres oplevelser ikke altid er de samme, og dermed noget der foregår i mæglerens tanker. Mægleren vil modtage aktuelle og konkrete anvisninger, som kan anvendes øjeblikkeligt i det daglige arbejde.

Efter feedbacken skifter vi roller, således, at alle prøver at præstere som mægler.

Alle prøver at være køber, hvor egne erfaringer kan anvendes i udfyldelse af rollen. Det giver læring, at opleve hvordan andre klarer den samme udfordring som køberen afprøvede.

Alle prøver at være observatør, hvor de oplever andres præstationer, perspektiverer til egne normer og oplevelser, efterfulgt af formulering og afgivelse af feedback.

Vi mødes 5 gange med 14 dages mellemrum fra 09:00 til 14:00. Dette giver mulighed for træning indtil næste kursusdag. Tidspunktet på dagen, gør det muligt for mægleren at komme ”tilbage i marken” til primetime, når kunderne er kommet hjem fra arbejde.

Forløbet giver intens træning og kræver vilje til at udvikle/træne på den feedback, som er modtaget. 1 skridt mere hver dag, og du kommer tættere på målet.

Udvikling på det menneskelige og forretningsmæssige plan, der permanent kan mærkes på bundlinjen.

Hvis jeg ikke har motiveret og inspireret nogle mennesker i dag,
så har jeg spildt min tid.

TOP